Luksus pociąga kierowców
Dzięki rekordowo niskim stopom procentowym drogie auta stały się bardziej dostępne. Producenci coraz intensywniej wspierają ich sprzedaż.
DanUTA Walewska
Najskuteczniej sprzedaż aut premium wspiera tzw. wielka trójka, czyli BMW, Mercedes i Audi, które kontrolują 75 proc. światowego rynku w tym segmencie. Ale i one bardzo ostrożnie wprowadzają tańsze modele.
Według brytyjskiego portalu branżowego „Automotive News" w I kwartale 2016 r. średnia cena auta BMW spadła o 5,9 proc., do 33,7 tys. euro. Między innymi dlatego, że popyt na najmniejszy SUV X1 rośnie znacznie szybciej niż na najnowszą wersję luksusowej siódemki. Przy tym coraz bardziej zacięta staje się rywalizacja między BMW a Mercedesem, który właśnie wprowadził na rynek swój najnowszy model klasy E. BMW porównywalny model (z serii 5) będzie miał dopiero w 2017 roku. Mercedes stawia jeszcze dodatkowo na SUV-y, bo nie widać, żeby rynek miał odwracać się od tego segmentu. Z kolei Audi na ten rok zapowiedział prawdziwy wysyp nowych modeli, większość z nich będzie miała premiery w III kwartale, najprawdopodobniej podczas salonu samochodowego w Paryżu na początku października. Premier zresztą będzie znacznie więcej. Także w Paryżu zostanie pokazana m.in najnowsza Alfa Romeo – Giulietta, bardzo oczekiwana na rynku.
Modele premium proponują także, skuszeni szansą na większy zysk, producenci, którzy dotychczas nie mieli takiej oferty. Na taką strategię zdecydował się Hyundai z Genesis i Ford, który wprowadził wersję Vignale. – Pomysł Forda...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta