Brytyjska astra może trafić do Polski
Opuszczenie Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię może być dobrą informacją dla gliwickiej fabryki aut.
Danuta Walewska
Produkcja astry może zostać przeniesiona z brytyjskiej fabryki General Motors do Gliwic lub któregoś zakładu w Niemczech – uważają analitycy LMC Automotive, którzy ocenili przyszłość brytyjskiej motoryzacji po ewentualnym Brexicie.
Powód potencjalnej przeprowadzki? Aż 75 proc. części wykorzystywanych do produkcji astry w fabryce w Ellesmere Port pochodzi z importu. – W takiej sytuacji uzasadnienie dla pozostawienia produkcji w Wielkiej Brytanii jest bardzo słabe – uważa prof. Garel Rhys z wydziału ekonomiki motoryzacji z Cardiff Business School. Jego zdaniem do takiej przeprowadzki może dojść w 2021 roku, kiedy na rynek ma trafić nowy model astry.
Dla Gliwic produkcja aut z kierownicą z prawej strony nie byłaby problemem. Już teraz wyjeżdżają stamtąd kabriolety Cascada na rynek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta