Niektóre błędy Izby można poprawić
Odwołujący się przedsiębiorca, który przegrał sprawę przed Krajową Izbą Odwoławczą ma do dyspozycji jeszcze jedną ścieżkę ratunkową, jaką jest skarga do sądu.
Zdarza się, że Krajowa Izba Odwoławcza – mimo że jest organem wyspecjalizowanym w prawie zamówień publicznych i zarazem kompetentnym do rozstrzygania sporów pomiędzy przedsiębiorcami i zamawiającymi – rozstrzygnie spór nieprawidłowo, nie zastosuje właściwych regulacji, pominie w sposób niedopuszczalny pewne przepisy prawa albo też nie dostrzeże błędu zamawiającego lub innego odwołującego. Poza tym, nawet jeżeli orzeczenie jest prawidłowe pod względem merytorycznym i formalnym, rozstrzygnięcie KIO zazwyczaj zadowala tylko jedną ze stron sporu. Co w takiej sytuacji może zrobić druga strona?
Przepisy prawa zamówień publicznych (dalej: p.z.p) stanowią, że odwołujący się przedsiębiorca, który przegrał sprawę przed KIO ma do dyspozycji jeszcze jedną ścieżkę odwoławczą, jaką jest skarga do sądu. Z wnoszeniem skargi wiążą się liczne rygory, pominięcie których oznacza zwrot lub odrzucenie skargi jeszcze przed jej formalnym rozpoznaniem. Co ważne, niektóre z uchybień formalnych skargi skarżący ma możliwość skutecznie naprawić, dzięki czemu skarga będzie podlegać rozpoznaniu.
Konstruowanie skargi i jej wnoszenia
Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego wnoszonego w postępowaniu cywilnym. Zgodnie z kodeksem postępowania cywilnego skarga powinna więc zawierać:
- oznaczenie zaskarżanego orzeczenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta