Smartfon zamiast kluczyka
Współużytkowanie aut wkrótce może stać się standardem w firmowych parkach samochodowych.
robert przybylski
Współużytkowanie pojazdów może według szacunków OECD zmniejszyć emisję samochodowych spalin o jedną trzecią, zredukować zapotrzebowanie na miejsca parkingowe o 95 proc., a wielkość floty aut potrzebnej do obsłużenia tej samej liczby przejazdów wyniosła by zaledwie 3 proc. obecnej. OECD podkreśla, że choć każdy współużytkowany samochód miałby blisko 10-krotnie większy przebieg niż obecnie, to łączna liczba wozokilometrów w godzinach szczytu byłaby mniejsza o 37 proc. od bieżącej. Kolejną korzyścią jest wygoda podróżnych – ich połączenia byłyby bezpośrednie, natomiast korzystając z komunikacji publicznej są skazani na przesiadki.
Rynek car sharing systematycznie rośnie na całym świecie – w Europie z tego rodzaju usług korzysta około 2,1 mln osób mających do dyspozycji 31 tys. samochodów. Przewiduje się̨, że liczba ta wzrośnie w 2020 roku do 15 mln użytkowników i 240 tys. aut. Frost i Sullivan spodziewa się, że w 2025 roku użytkowników na całym świecie będzie 36,7 mln, pięć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta