Czy hossa rozleniwiła producentów mieszkań?
Badamy jakość obsługi w biurach deweloperskich.
Największe firmy w 2016 roku odnotowały zwyżki sprzedaży mieszkań aż 30–50 proc. rok do roku, co jest wynikiem imponującym, biorąc pod uwagę całkiem wysoką bazę z 2015 r. Duży popyt mógł spowodować, że firmy nie zabiegają o klientów. Czy rzeczywiście? Sprawdziliśmy jakość obsługi.
Zadzwoniliśmy do biur ośmiu największych deweloperów. Podaliśmy się za klienta szukającego dwupokojowego mieszkania o powierzchni około 40 mkw. Chcieliśmy kupić lokum za gotówkę, w celach inwestycyjnych – na wynajem. Klucze chcielibyśmy otrzymać jesienią lub najpóźniej pod koniec tego roku.
Ocenialiśmy nie same oferty, ale jakość obsługi: otwartość, chęć pomocy, dobry kontakt, przystępność stron internetowych firm, możliwość wysłania oferty e-mailem (za każdą kategorię deweloper mógł otrzymać gwiazdkę).
Robyg *****
Zanim jeszcze udało nam się znaleźć numer telefonu do sprzedawcy na stronie WWW firmy, zgłosił się konsultant na czacie. Postanowiliśmy wypróbować tę formę kontaktu, która sprawdziła się dobrze. Rozmówca przedstawił interesujące nas oferty, zaproponował...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta