Plastikowy kredyt dla biznesu
Z badań Deutsche Banku wynika, że najpopularniejszym firmowym produktem bankowym jest karta płatnicza. Banki jednak – poza ofertą kart debetowych – specjalnie nie rozpieszczają klientów.
ewa bednarz
Najpopularniejsze, poza dołączanymi do kont kartami płatniczymi, są firmowe karty obciążeniowe, czyli charge. Kredytowe, które umożliwiają zaciągnięcie szybkiego i prawie bezpłatnego kredytu na okres kilku tygodni, są znacznie mniej popularne. W zaniku są również karty prepaid.
Kosztowne prowizje
W przypadku klientów indywidualnych karta kredytowa nie jest wyzwaniem. Każdy może wybrać dowolną w niemal każdym banku – rzadko się bowiem zdarza, że bank wiąże jej wydanie z koniecznością posiadania konta osobistego. Firma może dostać kartę tylko w banku, którego jest lub będzie klientem. Wyboru więc specjalnego nie ma, zwłaszcza jeżeli nie zamierza przenosić firmowego rachunku.
Bo kart kredytowych dla przedsiębiorstw nie oferują wszystkie instytucje – niektóre, nawet bardzo duże, jak np. mBank czy ING Bank Śląski ograniczają się tylko do kart charge, których zadłużenie należy spłacić znacznie wcześniej – czasem jest to wprawdzie 30 dni, ale może być też mniej. Zaletą jednych i drugich są programy rabatowe – również organizowane przez organizacje zajmujące się rozwiązaniami płatniczymi.
Decydując się na kartę kredytową – bez względu na to, czy jest się klientem indywidualnym czy firmowym – zawsze należy się zastanowić czy będzie się ją wykorzystywało tylko do płatności bezgotówkowych i zadłużenie będzie spłacane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta