Uśpiony szlak bursztynowy
Szansą na wzrost przewozów intermodalnych jest korytarz Bałtyk-Adriatyk.
Robert Przybylski
Przedsiębiorcy inwestują w intermodal. Prezes PCC Intermodal Dariusz Stefański uważa, że jeśli polskie porty chcą powiększyć obszar „rażenia" i obsługiwać ciągi ładunkowe czeskie, słowackie, austriackie itd., to władze kraju muszą zdecydowanie poprawić i zoptymalizować dostępność polskich portów od strony lądu. – Ogromny potencjał naszego położenia geograficznego (na skrzyżowaniu dwóch korytarzy transportowych północ-południe i wschód-zachód) jest ciągle słabo wykorzystywany – uważa Stefański.
Uruchomienie własnego połączenia intermodalnego wiąże się z dużym ryzykiem i znacznymi nakładami finansowymi. – Ostatnie spektakularne zamknięcie jednego z czołowych połączeń intermodalnych z Polski do Holandii wyraźnie pokazuje, jak wielkim wyzwaniem jest utrzymanie takiego produktu i utrzymanie jego rentowności nawet przy zapewnionym wsparciu finansowym ze strony Unii Europejskiej – wskazuje kierownik transportu intermodalnego Raben Transport Aleksandra Kocemba.
Dodaje, że presja czasu i przestawianie się na dostawy just in time sprawiają, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta