Produkcja części to nasza specjalność
Niskie koszty pracy i wysokie kwalifikacje ludzi przyciągają do Polski globalnych producentów części i komponentów dla fabryk aut.
Adam woźniak
W ubiegłym roku wartość produkcji sprzedanej branży motoryzacyjnej wyniosła 138,5 mld zł. W porównaniu z rokiem wcześniejszym wzrosła o 11,2 proc. I choć motorem wzrostu okazała się głównie produkcja pojazdów, to siłą napędową polskiego eksportu motoryzacyjnego, a także nowych inwestycji, pozostają części i komponenty. W Polsce są już obecni najwięksi wytwórcy elementów i podzespołów dostarczanych do fabryk samochodów. Produkują opony, silniki, części elektryczne, systemy hamulcowe, skrzynie biegów, układy napędowe i kierownicze, poduszki powietrzne, elementy zawieszenia, pasy bezpieczeństwa, szyby, tapicerki, fotele samochodowe, maty grzewcze itd. Przy tym firmy z Polski są poddostawcą zarówno dla marek aut popularnych, jak i prestiżowych marek premium, np. Audi, Mercedes, Jaguar czy Land Rover. Ich atutem są niskie koszty pracy przy wysokich kwalifikacjach pracowników. To zachęca koncerny do inwestowania.
Nowoczesne i wydajnie
Dzięki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta