Poczta z nową strategią ma być wreszcie zyskowna
Państwowy operator pierwszy raz od lat zakończy rok bez straty. Do 2021 r. jego przychody – mimo kurczącego się rynku listów – mają wzrosnąć o 1,5 mld zł.
michał duszczyk
Poczta Polska (PP) we wtorek upubliczniła swoją nową strategię do 2021 r. Jest ona całkowitym przeciwieństwem tej dotychczasowej, która – jak podkreśla Przemysław Sypniewski, prezes PP – nie przyniosła efektów. Teraz Poczta ma być jeszcze bardziej państwowa – wycofano się z planów upublicznienia spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych, a do tego PP powierzone mają być zadania związane z e-administracją czy realizacją programów rządowych (np. Mieszkanie+).
Listonosze priorytetem
- Główną przesłanką poprzedniej strategii było zbijanie kosztów, poprzez zmniejszanie zatrudnienia, czy ograniczanie sieci placówek. Naszymi pierwszymi decyzjami było wstrzymanie zwolnień, zwiększanie etatów i podniesienie wynagrodzeń - mówi prezes Sypniewski.
To właśnie pracownicy (a tych w PP jest niemal 80 tys.)...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta