Ile kalorii ma alkohol
W przypadku opakowanych środków spożywczych, w tym alkoholu, obowiązkowe informacje na ich temat muszą znajdować się bezpośrednio na opakowaniu lub na załączonej do niego etykiecie. Nie dotyczy to wartości odżywczej, w przypadku alkoholu, ale może się to zmienić.
Od kilku lat można w Polsce obserwować wzrost liczby browarów, zwłaszcza małych browarów rzemieślniczych i kontraktowych. Przez Polskę przetacza się tzw. piwna rewolucja, a otwarcie własnego browaru stało się biznesem, który przynosi duże zyski. Tym bardziej, że spożycie alkoholu utrzymuje się w Polsce od lat na wysokim poziomie. Nie każdy zna jednak prawne wymogi prawidłowego oznakowania środków spożywczych, w tym napojów alkoholowych. Kwestia ta może być o tyle skomplikowana, że regulacje prawne znajdują się w aktach prawnych różnych szczebli, zarówno krajowych, jak i unijnych. Ponadto w ciągu najbliższych lat należy spodziewać się zmian w zakresie wymogów oznakowania napojów alkoholowych, m.in. w zakresie obowiązku wskazania ich kaloryczności na etykiecie. Czy zmiany te wpłyną w istotny sposób na sprzedaż alkoholu?
Jasne i czytelne
W pierwszej kolejności należy zauważyć, że w przypadku opakowanych środków spożywczych, w tym alkoholu, obowiązkowe informacje na ich temat muszą znajdować się bezpośrednio na opakowaniu lub na załączonej do niego etykiecie. Informacje te muszą być umieszczane w taki sposób, aby były dobrze widoczne i wyraźnie czytelne (z uwzględnieniem czcionki odpowiedniego rozmiaru). Podkreślić należy, że informacje muszą być jasne, czytelne i łatwe do zrozumienia oraz nie mogą wprowadzać w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta