Wydawcy powalczą o swoje z Brukselą
Europejscy wydawcy prasy z niepokojem czekają na objęcie ich nowymi przepisami, które m.in. nakażą im zamieszczanie online określonej ilości europejskich treści wideo. Chcieliby za to, by ich artykuły zostały objęte prawami pokrewnymi.
Nowe przepisy dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych, które pod koniec kwietnia przyjęła Komisja ds. Kultury i Edukacji Parlamentu Europejskiego, zakładają m.in. zmianę w limitach reklamowych dla telewizji (politykę reklamową w stacjach telewizyjnych będzie można po zmianach prowadzić bardziej elastycznie). „Nadawca będzie mógł przenieść reklamy z okresu niskiej oglądalności w godziny, kiedy oglądalność jest wysoka. Wpłynie to niewątpliwie na zwiększenie udziału nadawców w torcie reklamowym, kosztem wydawców" – napisała w swojej analizie Izba Wydawców Prasy (IWP). – Implementowaniu tych przepisów przyświecało przekonanie, że telewizja przegrywa dziś często rywalizację reklamową z internetem. Ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta