Spadł udział PGNiG w polskim rynku gazu
Koncern traci, bo przybywa mu rywali handlujących błękitnym paliwem.
Tomasz Furman
Udział grupy kapitałowej Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa w krajowym detalicznym rynku gazu ziemnego spadł w ubiegłym roku do zaledwie 73,7 proc. – wynika z danych Urzędu Regulacji Energetyki. To mocna zniżka, zważywszy, że rok wcześniej wynosił 80,2 proc., a w 2014 r. aż 89,2 proc.
PGNiG traci udziały w rynku błękitnego paliwa przede wszystkim ze względu na mocno rosnącą konkurencję. Widać to chociażby po systematycznie zwiększającej się liczbie podmiotów pozyskujących koncesje na obrót paliwami gazowymi. Dla porównania: na koniec 2016 r. było ich 196, zaś rok wcześniej – 172.
W ubiegłym roku grupa PGNiG sprzedała do końcowych odbiorców o 2,3 proc. mniej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta