Ruszamy z zamówieniami w internecie
Steve Easterbrook Na świecie to jeden z naszych priorytetów. Warszawa jest też na liście miast, w których nasi klienci będą mogli zamówić dostawy do domu – zapowiada prezes koncernu McDonald's w rozmowie z Piotrem Mazurkiewiczem.
Rz: McDonald's obchodzi 25. rocznicę wejścia do Polski. Wtedy rynek rósł błyskawicznie, a jak to wygląda dziś, jeśli spojrzy się na to przez pryzmat wyników grupy?
McDonald's w Polsce to lider w swoim segmencie, marka doceniana, doskonale rozpoznawalna. Szczególnie wyniki ostatnich lat potwierdzają słuszność realizowanej strategii. Sukces polskiego McDonald's to modelowe odbicie naszych pozytywnych trendów w skali globalnej. W ciągu ostatnich dwóch latach wykonaliśmy duży wysiłek, aby w zdecydowany sposób wrócić na ścieżkę wzrostu, jeśli chodzi o obroty. Jedną z pierwszych zmian, jakich dokonaliśmy, była modyfikacja podziału rynków. Odeszliśmy od czysto geograficznego sposobu kategoryzowania. Na różnych kontynentach mamy niejednokrotnie do czynienia z krajami o zbliżonym potencjale i skali sprzedaży. Wydzieliliśmy USA, które jest naszym najstarszym i największym rynkiem, a następnie stworzyliśmy grupę pięciu wiodących krajów, czyli Wielką Brytanię, Francję, Niemcy, Kanadę i Australię. Kolejna grupa ośmiu państw to rynki z wysokim potencjałem rozwoju. Polska jest właśnie w niej. Pokazuje to, jak wysoko oceniamy perspektywy lokalnego rynku, świadczy też o naszych ambitnych planach inwestycyjnych tutaj na przyszłość. Polska gospodarka rozwija się w zauważalny sposób, co jest dla nas dobrą informacją. W ciągu ostatnich pięciu lat...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta