Promocja nie może trwać wiecznie
Wyprzedaż daje szansę nabycia towaru lub usługi po okazyjnej cenie. Jednak z definicji powinna mieć czasowy charakter. Nie wolno oferować towarów po stale obniżonej cenie.
„Jeżeli kupi pan ten produkt w tej chwili, będzie pan mógł liczyć na 50 proc. obniżkę ceny", „Normalnie to urządzenie kosztuje 6 tys. zł, ale wyjątkowo może je pani mieć za 3 tys.", „Regularna cena w naszej firmie to 7 tys., ale dla biorących udział w badaniach, cenę obniżyliśmy do 3,5 tys. zł". Zdarza się, że w ten sposób przedsiębiorcy zachęcają klientów do nabycia oferowanych przez nich produktów. Taka sprzedaż często połączona jest z pokazem, w trakcie którego konsultanci ukazują zalety oferowanego sprzętu.
O ile polityka cenowa, w tym stosowanie obniżek, przecenianie towarów mieści się w swobodzie prowadzenia działalności, to jednak nie jest ona absolutna. Przedsiębiorca musi podporządkować się regułom prawa ochrony uczciwej konkurencji, jak i prawa ochrony konsumentów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta