Rośnie świadomość ryzyk
Kiedy na rynku pojawia się duże wahanie, to na zabezpieczanie się jest za późno – mówi dyrektor Departamentu Sprzedaży Rynków Finansowych, mBank.
Rz: Na ile firmy mają świadomość występowania zagrożeń zewnętrznych wpływających na działalność ich podmiotów?
Jacek Jurczyński: Ta świadomość wśród przedsiębiorców jest coraz większa. Naturalnie większość uwagi poświęcają swojej podstawowej działalności, a rynkowi walutowemu poświęcają więcej atencji, kiedy kursy podlegają większym wahaniom. Większe firmy coraz częściej podchodzą do tego zagadnienia w sposób systematyczny. Ryzyko walutowe jest ryzykiem, które starają się wykluczyć ze swojej działalności tak, aby móc poświęcić się działalności podstawowej. Oznacza to np. stworzenie polityki zabezpieczeń, która precyzuje, w jaki sposób przedsiębiorstwo zarządza ryzykiem walutowym czy stopy procentowej.
W oparciu o co budują politykę bezpieczeństwa, jak konstruują swoje strategie?
Przedsiębiorstwo posiadające wdrożoną politykę zabezpieczeń działa w dużo bardziej komfortowych warunkach niż firmy nieposiadające polityki. Przede wszystkim umożliwia to oderwanie się od działań...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta