Sukces na rynku opanowanym przez globalną konkurencję
pomysł na biznes | Firma MPM podbiła rodzimy rynek małego sprzętu AGD, choć musiała rywalizować z szeregiem marek z całego świata. Nie zwalnia tempa, wciąż wprowadzając na rynek nowe produkty, również z kategorii dużego AGD. piotr mazurkiewicz
Sprzęt AGD ma w domu absolutnie każdy, dlatego zapotrzebowanie na takie produkty jest też spore i utrzymuje się na stałym poziomie. Co wiecej, producenci odpowiadająna nowe potrzeby klientów, wprowadzając kolejne kategorie. Nic wiec dziwnego, że o ten sektor rynku toczy się regularna walka, którą w większości krajów wygrywają globalne koncerny. Polska jest pod tym kątem inna, liderem rynku drobnego AGD jest rodzima marka Zelmer, a silną pozycję zdobył jeszcze również krajowy MPM.
Początki tej firmy były jednak skromne. – Pierwsze kroki to podróże za zachodnią granicę po drobny sprzęt AGD, taki jak termosy, suszarki do naczyń, przy czym cały transport często mieścił się w bagażniku samochodu osobowego – wspomina Piotr Płochocki, założyciel MPM. – Należy pamiętać, że mówimy o latach 80. i wtedy towar wyprzedawał się w ciągu kilku dni. W tym czasie otworzyłem pierwsze w Polsce salony ze sprzętem AGD – dodaje. Prywatnie to pasjonat motocykli Harley Davidson, ekstremalnych podróży oraz wina. Tę ostatnia pasję włączy też do biznesu, ale dopiero za kilkanaście lat.
Od importu do produkcji
Firma powstała w 1988 r., najpierw zajmowała się głównie produkcją – we współpracy z angielską...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta