Rządowi nie uda się rozpędzić aut na prąd
gospodarka | Dwie trzecie menedżerów branży motoryzacyjnej uważa rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności za nierealny – wynika z badania MotoBarometr. Adam woźniak
Japońskie koncerny motoryzacyjne Toyota i Mazda i producent części Denso założyły w czwartek firmę EV C.A. Spirit, która przygotuje technologię do budowy samochodów elektrycznych. Trzej wielcy producenci łączą siły w celu opracowania projektu auta zasilanego prądem, a także jego produkcji i sprzedaży. Niespełna trzy tygodnie wcześniej plan e-ofensywy przedstawił Volkswagen, który w seryjną produkcję aut na prąd zainwestuje ponad 20 mld euro.
Do globalnego trendu upowszechniania e-samochodów chce się szybko przyłączyć także rząd Beaty Szydło. Tymczasem – zdaniem ankietowanych przedstawicieli polskiego przemysłu motoryzacyjnego – zakładanych celów jego programu nie da się zrealizować. Taki wniosek przynosi sporządzony na podstawie prognoz branży raport MotoBarometr 2017, do którego dotarła „Rzeczpospolita". Przygotowała go zajmująca się kontrolą jakości firma Exact Systems.
Branża bez wiary
Z raportu wynika, że sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce będzie rosła dużo wolniej, niż zakłada Ministerstwo Energii. Na przeszkodzie stanie nie tylko brak infrastruktury, ale także niska świadomość ekologiczna społeczeństwa oraz słaba popularyzacja tego rodzaju pojazdów.
Rządowy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta