Ryanair chce mieć port przesiadkowy nad Wisłą
transport | Linia rozważa stworzenie na którymś z polskich lotnisk swojego centrum przesiadkowego w Europie Środkowo-Wschodniej – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Najsilniejszą pozycję ma Modlin. danuta walewska
W grę wchodzi jeszcze Kraków bądź Wrocław. Z Modlina Ryanair obsługuje 42 trasy, z Krakowa 56, z Wrocławia 29.
Do tej pory tanie linie wykonywały połączenia z punktu A do punktu B, a stworzenie trasy łączonej nie było łatwe. Teraz to się zmienia i nad ofertą takich połączeń pracuje m.in. Ryanair. W Polsce mieliby się przesiadać pasażerowie ze wschodniej części naszego regionu (z Ukrainy, a także Mołdawii, Gruzji czy nawet Azerbejdżanu, gdzie Irlandczycy właśnie prowadzą rozmowy), podróżujący dalej na zachód Europy.
Na razie jednak negocjacje na Ukrainie idą bardzo trudno. Ukraińcy nie chcą się zgodzić na warunki stawiane przez Irlandczyków. Zdaniem Juliusza Kumorka, członka zarządu Ryanaira ds. regulacyjnych i prawnych, realne jest uruchomienie takich rejsów dopiero od sezonu zimowego w 2018 roku. Przewoźnik szacuje, że popyt na tanie loty może być spory w sytuacji, kiedy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta