Nie zrezygnujemy z diesla
Dieter Zetsche Chciałbym, żeby dyskusja na temat przyszłości silników wysokoprężnych była racjonalna, a nie – jak jest to dzisiaj – emocjonalna – mówi prezes Daimler AG.
Rz: Branża motoryzacyjna ma chyba obecnie spory problem z wiarygodnością...
To prawda, producenci popełnili wiele błędów. I nadal jest kwestią otwartą, czy i na ile najważniejsze kwestie zostaną rozwiązane w sądzie, dochodzenia jeszcze się toczą. W tej kwestii branża wciąż potrzebuje większej przejrzystości, a nie strategii gaszenia jednego pożaru po drugim. Problem powstał przede wszystkim w Niemczech, ale dotknął także firm w innych krajach. W samych Niemczech jest to w tej chwili główny temat dotyczący motoryzacji, a nie chciałbym, by tak było. Z drugiej strony nie możemy mieć do nikogo pretensji, że tak się dzieje.
Więc odpowiadając na to pytanie: tak, widzimy spadek zaufania, ale z drugiej strony trzeba poddać drobiazgowej analizie wszystkie elementy tego problemu. Jestem przekonany, że musimy dojść do momentu, kiedy otworzy się dyskusja o przyszłości motoryzacji. I najważniejsze w niej będzie to, co można i trzeba zrobić, aby w przyszłości produkowane przez nasze firmy samochody emitowały możliwie jak najmniej szkodliwych gazów. Już teraz jednak warto przypomnieć, że w porównaniu z rokiem 1990 emisja tlenku azotu – NOX –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta