Polski rynek motocykli zaczął mocno hamować
motoryzacja | Najbardziej spadł popyt na tanie maszyny ze słabymi silnikami. Za to rośnie sprzedaż luksusowych motocykli BMW i Harley-Davidson. Adam woźniak
Po boomie wywołanym trzy lata temu dopuszczeniem posiadaczy praw jazdy kat. B do prowadzenia maszyn z silnikami do 125 cm. sześc., polski rynek motocykli przeżywa okres mocnego schłodzenia popytu. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) we wrześniu dealerzy sprzedali tylko 853 nowe motocykle. Spadek w ujęciu r./r. okazał się najgłębszy od stycznia i sięgnął 48,1 proc. Nieco mniejsze, choć i tak dotkliwe. jest tąpnięcie widoczne w skumulowanych wynikach sprzedaży za trzy kwartały: zarejestrowano 12 763 nowe maszyny, o jedną trzecią mniej (o prawie 6,6 tys. sztuk) w porównaniu z dziewięcioma miesiącami przed rokiem.
Wrzesień oznacza nieuchronny koniec sezonu, ale w ubiegłym roku nie wyglądał aż tak źle. Co się dzieje? Otóż przede wszystkim rynek nasycił się „125". To one po liberalizacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta