Reklama zewnętrzna rośnie w siłę. Nie w Polsce
gospodarka | W tym roku udziały globalnego outdooru w rynku reklamy mogą być najwyższe od 15 lat. W Polsce billboardom mogą pomóc mundial i jesienne wybory samorządowe. magdalena lemańska
Jak prognozuje GroupM, na świecie udziały reklamy zewnętrznej w reklamowym torcie w 2018 r. mogą wzrosnąć do 6,3 proc.
– Dają tym samym najwyższy wynik od 1993 r. Dużą szansą na rozwój tego sektora jest połączenie danych o lokalizacji z zakupem, mediami społecznościowymi i znajomością zachowań/przyzwyczajeń konsumentów – podaje GroupM.
Mundial i wybory
Jeśli chodzi o prognozy dla outdooru w Polsce, eksperci są podzieleni. Zrzeszająca firmy sektora Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej szacuje, że ten rok przyniesie wzrost wpływów o 3,5–5,5 proc. To dość optymistyczne założenie, gdyż ubiegły rok zamknął się według IGRZ 1,7-proc. spadkiem (do 484,3 mln zł).
– Rok 2018 zapowiada się interesująco ze względu na czekające nas cykliczne wydarzenia: zakończyły się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta