Nie tak łatwo pozbyć się regulaminów
Od 2017 r. obowiązek tworzenia regulaminów pracy i wynagradzania ograniczono co do zasady do firm zatrudniających co najmniej 50 pracowników. Nie oznacza to jednak, że te, które posiadają regulaminy, mogą z nich w dowolny sposób zrezygnować. Jak to zrobić, aby nie złamać przepisów? I czy na pewno warto odchodzić od zawartych z załogą ustaleń?
Do końca 2016 r. obowiązek tworzenia regulaminów wynagradzania i pracy obejmował firmy zatrudniające co najmniej 20 pracowników. Zniesienie obowiązku tworzenia regulaminów dla mniejszych firm nie ma skutku prawnego w postaci automatycznej likwidacji czy zerwania obowiązujących dokumentów. Jeżeli pracodawca jest zainteresowany unieważnieniem regulaminu wynagradzania czy pracy, powinien przeprowadzić taką zmianę w sposób zgodny z prawem. ℗
—Cezary Karolczyk ekspert z obszaru kadr i płac w Sage