Klienci skarżą się na ubezpieczycieli
Ubezpieczenia | Sprawozdanie Rzecznika Finansowego za 2017 r. REGINA SKIBIŃSKA
Ponad 14,3 tys. wniosków wpłynęło w ubiegłym roku do Rzecznika Finansowego w sprawach z zakresu ubezpieczeń gospodarczych. To o tysiąc więcej niż rok wcześniej.
– Rośnie zainteresowanie naszymi poradami, które są wykorzystywane przy przygotowaniu samodzielnej reklamacji przez klienta. Dzięki takiemu wsparciu, część prostszych spraw jest załatwianych na etapie reklamacyjnym. W efekcie zajmujemy się teraz głównie trudniejszymi problemami. Identyfikujemy w ten sposób sprawy, które wymagają nie tylko interwencji w indywidualnych przypadkach, ale też podjęcia działań systemowych np. wystąpień do Sądu Najwyższego czy propozycji zmian w prawie - mówi Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy.
OC ciągle z problemami
Jak co roku, tak i teraz, najwięcej skarg dotyczy komunikacyjnego ubezpieczenia OC, w 2017 r. było ich 3891. Po wnioskach do Rzecznika oraz po prośbach o poradę kierowanych do tej instytucji widać, z czym poszkodowani mają najwięcej problemów.
Klienci narzekają na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta