Wielton korzysta z koniunktury
Integrujemy przejęte spółki, korzystamy z synergii, ale stawiamy na współpracę z tymi firmami i ludźmi, szanując odmienności kulturowe. My te spółki dalej rozwijamy – mówi prezes Wieltonu.
Mariusz Golec
Rz: Wielton przejął już trzy duże spółki we Francji, Włoszech i w Niemczech. Jakie będą kolejne ruchy na zagranicznych rynkach?
Ciągle wspólnie pracujemy i rozwijamy te spółki. Obecnie inwestujemy we Fruehauf we Francji. Budujemy nowe linie i rozbudowujemy tę firmę. W strategii mamy jasno zapisany rozwój organiczny i przez akwizycje. Analizujemy rynki, na których już jesteśmy, ale jednocześnie uważnie obserwujemy pozostałe, gdzie możemy wejść z naszymi produktami. Jest kilka ciekawych obszarów w Europie, które warto przeanalizować pod kątem celów akwizycyjnych i możliwości wejścia.
Kogo warto przejmować?
Jest kilka ciekawych firm w Europie, które doskonale sobie radzą na swoich rynkach. Jednym z ciekawych kierunków potencjalnej ekspansji jest Hiszpania czy Wielka Brytania. Są też rynki mniejsze, jak Czechy czy Słowacja, na które warto zwrócić uwagę.
Jak rynek polski wypada na tle Europy?
W 2017 r. w Polsce sprzedało się ok. 23,8 tys. pojazdów użytkowych powyżej 16 ton. To jest trzeci wynik w Europie, ale jesteśmy blisko drugiego miejsca, bo Francja sprzedała ok. 24,4 tys. Moc polskiego rynku bierze się z rozwoju polskich firm transportowych. Radzą sobie doskonale na rynkach zagranicznych. Jesteśmy drugim operatorem na rynkach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta