Efekt 500+ coraz mniej widoczny w zakupach
handel | Sprzedaż sprzętu AGD rosła rekordowo tylko przez kilka miesięcy po wprowadzeniu programu. W tym roku spada o 4 proc., choć producenci mają nadzieję na powrót wzrostu. piotr mazurkiewicz
Ten rok nie zaczął się dobrze dla sektora handlowego. Branża przygotowywała się na skutki zakazu handlu w niedzielę, ale niektóre sektory już wcześniej zderzyły się z problemami. Producentom AGD styczeń przyniósł jeszcze wzrost sprzedaży sprzętu do sklepów, ale już w lutym spadek przekroczył 10 proc. W sumie od stycznia do kwietnia sprzedaż spadła prawie 4 proc. ilościowo i 3 proc. wartościowo – wynika z danych organizacji producentów APPLiA Polska.
Słaby kwiecień
– Faktycznie w kwietniu odnotowaliśmy spadek sprzedaży na rynku AGD. Miały na to wpływ dwa czynniki – efekt Świąt Wielkanocnych wypadł w tym roku w marcu, a rok temu w kwietniu. Dodatkowo cztery niehandlowe niedziele spowodowały, że konsumenci zrobili mniejsze zakupy w kwietniu – mówi Tomasz Sypytkowski, dyrektor generalny Electrolux Poland. – Nie sądzę, żeby to był stały trend, raczej przewiduję, że w maju wyniki sprzedaży będą lepsze od kwietniowych, a konsumpcja w kolejnych kwartałach pozostanie filarem wzrostu rynku AGD w Polsce.
– Polski rynek AGD systematycznie rośnie od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta