Perspektywiczny rynek
rozmowa | Marek Wojtyna, prezes Danone sp. z o. o., dyrektor rynku Polska i Kraje Bałtyckie
Jak wygląda rynek produktów mlecznych w Polsce i Europie?
Marek Wojtyna: Jest dojrzały i stabilny. W porównaniu do 2017 r., wzrost wartości sprzedaży wyniósł aż 6,2 proc. Obecnie wartość rynku produktów mlecznych, który obejmuje: jogurty, serki homogenizowane, mleka smakowe, kefiry, desery mleczne i produkty funkcjonalne do picia, wynosi ponad 4,6 mld zł. Danone jest liderem z 24 proc. udziałem wartościowym. To, co różni nas od mieszkańców Europy Zachodniej, to mniejsze spożycie nabiału. Według agencji Euromonitor, w 2017 konsumpcja jogurtów na 1 mieszkańca w Polsce wyniosła 9,8 kg, w Niemczech - 15,8...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta