Moda na zdrowe – szansą polskich producentów
Od 2004 r. do 2017 r. wartość eksportu zdrowej żywności z Polski zwiększyła się o 22 mld euro, co oznacza wzrost o 421 proc. – wynika z raportu „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych", opracowanego przez firmę analityczną Mintel dla Banku Zachodniego WBK.
Jako bank od wielu lat specjalizujący się w finansowaniu branży food & agri zauważamy, że dziś polscy producenci żywności naturalnej są w stanie zaspokajać nawet najbardziej wybredne gusty i wypełniać bardzo specyficzne nisze. Nasze zdrowe produkty cieszą się dużym zainteresowaniem w Europie - mówi Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG Banku Zachodniego WBK.
Najwięcej jedzenia trafia do Niemiec
Eksperci BZ WBK wskazują, że popularność zdrowych produktów w Europie może być ważną biznesową sugestią dla rodzimych producentów zainteresowanych rozwojem sprzedaży zagranicznej. Analitycy w raporcie przytaczają dane Ministerstwa Finansów, z których wynika, że w 2017 r. wartość polskiego eksportu produktów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta