Ile wydać na wyborczy sukces
Jak prowadzić i rozliczać kampanię? Oto kolejny odcinek naszego słowniczka najważniejszych pojęć dotyczących wyborów samorządowych.
Kampania wyborcza
11. Agitacja wyborcza
Komitety wyborcze, kandydaci oraz wyborcy, prowadząc agitację, nie mogą organizować konkursów, gier i loterii, w których można wygrać nagrody pieniężne lub przedmioty o wartości wyższej niż wartość przedmiotów zazwyczaj używanych w celach reklamowych lub promocyjnych.
Przedmiotami promocyjnymi mogą być np. długopisy czy breloczki, przy czym na materiałach tych musi być wyraźnie oznaczone, od którego komitetu pochodzą. Nie można również rozdawać przedmiotów o wyższej wartości niż wartość przedmiotów zazwyczaj używanych w celach promocyjnych. Nie można także podawać ani dostarczać napojów alkoholowych nieodpłatnie lub po zaniżonych cenach w ramach promocji danego kandydata czy komitetu.
Agitacji nie można prowadzić:
1) na terenie urzędów administracji rządowej, samorządowej oraz sądów;
2) w zakładach pracy w sposób, który zakłócałby normalne funkcjonowanie;
3) w lokalu wyborczym (w czasie głosowania);
4) w jednostkach wojskowych;
5) na terenie szkół wobec uczniów i uczennic niepełnoletnich.
Możliwe jest jednak wynajęcie w szkole sali, w której będą odbywały się spotkania kandydatów z wyborcami, ale po godzinach zajęć, w których uczestniczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta