Sprzedawcy coraz mocniej stawiają na technologie
handel | Branża sprzedaży bezpośredniej zgodnie ze światowymi trendami również korzysta z innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Internet miał być dla niej głównym rywalem, a stał się szansą na rozwój. piotr mazurkiewicz
W 2017 r. na rynku zawarto ponad 37 mln transakcji, co jest imponującym wynikiem. Z danych PSSB wynika, że ponad 80 proc. transakcji zawieranych jest już w formie elektronicznej, głównie przez platformy e-commerce.
Dlatego jest to jeden z głównych kierunków, w jakim rozwijają się teraz firmy z branży. – Jesteśmy świadomi zagrożeń, takich jak digitalizacja procesów zakupowych. Dla grupy klientów, zwłaszcza młodszych, spotkanie z konsultantką nie jest konieczne, ponieważ uważają oni, że sami są wystarczająco kompetentni, by kupić swoje kosmetyki, np. przez internet – mówi Anna Kłosowicz, menedżer ds. marketingu i komunikacji w Mary Kay Cosmetics Poland.
Z duchem czasu
Jednocześnie ten kosmetyczny potentat nie zamyka się na możliwości, jakie płyną z wykorzystywania internetu w działalności. Co więcej, firma mocno wykorzystuje kanały elektroniczne w swojej działalności. – Korzystamy z najnowszych rozwiązań technologicznych, tworząc wiele praktycznych i łatwych w wykorzystaniu narzędzi, zwłaszcza dla konsultantek, np. elektroniczne bazy klientów, platformy e-learningowe, systemy zamówień, moduły do zarządzania własnym biznesem – dodaje Anna Kłosowicz.
– Jeżeli chodzi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta