Zastrzeżenia do reklamy
Producenci trunków muszą informować o szkodliwości picia przez kobiety w ciąży i matki karmiące.
Projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi przygotowali senatorowie. Podstawą była petycja, która trafiła do Senatu.
Postuluje się w niej nałożenie na producentów i dystrybutorów napojów alkoholowych obowiązku umieszczania na etykiecie produktu czytelnych i wyraźnych informacji o szkodliwości spożywania alkoholu przez kobiety będące w ciąży. Informacja powinna ostrzegać przed tym, że alkohol spożywany przez kobiety w ciąży, nawet w niewielkiej dawce, może mieć destrukcyjny wpływ na życie i zdrowie dziecka rozwijającego się w łonie matki.
Ponadto nowelizacja przewiduje rozciągnięcie obowiązku informowania o szkodliwości alkoholu dla kobiet w ciąży i karmiących piersią na wszystkie przekazy reklamowe i promocyjne dotyczące piwa. Opakowania niespełniające takich wymagań mają być używane najwyżej jeszcze przez dwa lata. ©℗