Pokój sam się dostroi do wymagań gościa
Pokolenie Z zrewolucjonizuje rynek hoteli.
Milenialsi zrewolucjonalizowali już rynek biur. Siedziby firm bardziej przypominają dziś domy niż miejsca pracy. Dywany, strefy relaksu, biblioteki, sale telewizyjne. Jak rynek nieruchomości, w tym hoteli, zmieni kolejna generacja – Z?
– Generacja Z to ludzie, dla których czymś oczywistym i wszechobecnym jest technologia – podkreśla Jakub Bladowski, prezes pracowni architektonicznej Roark Studio. – Ich codzienność to smartfon, tablet i media społecznościowe. Ważny jest ciągły kontakt ze światem. Są wielozadaniowi, przedsiębiorczy i jeszcze bardziej wymagający niż milenialsi. Z pewnością ich wpływ na rynek nieruchomości komercyjnych będzie znaczący – podkreśla. Niewykluczone, że nowe pokolenie w miejscu pracy będzie potrzebować nawet salek... do drzemki.
Era rankingów
Młodzi ludzie mają ogromny wpływ także na rynek hoteli. I tak oto Hilton planuje ekonomiczne obiekty pod lifestyle'ową marką Motto by Hilton.
– Tak strategiczny ruch jest podyktowany zmieniającym się profilem odbiorcy i konkurencją ze strony AiRBnB czy Bookingu, które umożliwiają najem krótkoterminowy osobom prywatnym – mówi Jakub Bladowski. – Ludzie, którzy korzystają z oferty hosteli, lubią luźną atmosferę i poznawanie turystów z innych części świata. To właśnie ten nieformalny styl podróżowania pragną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta