Polski paradoks w ubrankach dla dzieci
Krajowe firmy odzieżowe i obuwnicze nie mogą liczyć na dynamiczny rozwój w kraju. Coraz częściej decydują się na przejęcia, także za granicą. Nawet wtedy, gdy ich segment radzi sobie lepiej niż rynek.
W ubiegłym roku gros krajowych firm odzieżowych i obuwniczych ogłosiło transakcje fuzji i przejęć (M&A), dzięki którym albo zwiększą obroty w kraju, albo urosną za granicą. Takie działania wymusza nasycenie rynku, panująca na nim konkurencja i regulacje, takie jak rozszerzający swój zakres zakaz handlu w niedzielę. Z danych firmy analitycznej PMR wynika przy tym, że problemy te w mniejszym stopniu dotykają producentów odzieży i obuwia dla dzieci.
Według tych danych w 2018 r. Polacy przeznaczyli na dziecięcą odzież prawie 4 mld zł, czyli o ponad 6 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku wzrost ma być wolniejszy: wynieść może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta