Stracą 2 mld zł na budowie dróg
Zaproponowana przez GDDKiA i PKP PLK waloryzacja kontraktów budowlanych nie uchroni wykonawców od strat. Wzrost liczby upadłości w branży może przyspieszyć.
Jeszcze w tym tygodniu waloryzacja kontraktów w inwestycjach infrastrukturalnych może zostać wpisana do dokumentów przetargowych – dowiedziała się nieoficjalnie „Rzeczpospolita". Czekają na nią firmy budujące drogi i modernizujące linie kolejowe, którym wzrost kosztów przekreślił opłacalność realizowanych inwestycji. Jednak rządowe rozwiązania nie rozwiązują problemu: waloryzacja ma objąć tylko nowe umowy, które dopiero będą podpisywane. – Największy problem to stare kontrakty. To one mogą doprowadzić firmy do upadłości – twierdzi Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w realizacji (już po podpisaniu umowy z wykonawcą) są obecnie inwestycje drogowe obejmujące 1426...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta