Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ustalenia prokuratury uzupełnią protokół z wypadku

31 stycznia 2019 | Kadry i Płace | Sebastian Kryczka

Okoliczności niektórych wypadków przy pracy wyjaśniają również podmioty zewnętrzne. Powołany przez pracodawcę zespół powypadkowy musi uwzględnić ich ustalenia 
– o ile zostaną mu udostępnione.

Wypadek przy pracy to szczególne zdarzenie – nagłe, wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, mające związek z pracą. Ustalaniem jego okoliczności i przyczyn powinien się zająć powołany przez pracodawcę zespół powypadkowy. W jego skład wchodzi pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz społeczny inspektor pracy. Postępowanie to służy dokonaniu prawnej kwalifikacji zdarzenia oraz określeniu właściwych środków profilaktycznych.

Czas ma znaczenie

Zespół powypadkowy powinien przystąpić do działania niezwłoczne po otrzymaniu zawiadomienia o wypadku. Upływ czasu może zaprzepaścić dowody niezbędne do dokonania właściwej kwalifikacji zdarzenia. Na sporządzenie protokołu powypadkowego zespół ma 14 dni, licząc od dnia uzyskania zawiadomienia o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11269

Wydanie: 11269

Spis treści
Zamów abonament