Tory, tunele, estakady, mosty, skrzyżowania
Infrastruktura | W 2019 roku Polskie Linie Kolejowe SA zrealizują inwestycje warte 11 mld zł. Na tym nie koniec.
Polskie Linie Kolejowe SA zakończyły bardzo intensywny rok. – Rozpoczęliśmy m.in. elektryfikację linii Lublin–Stalowa Wola oraz Węgliniec–Zgorzelec. W Krakowie widać już konstrukcję nowej estakady na dwa dodatkowe tory i budowę mostów na Wiśle. W Warszawie pasażerowie korzystają z połączeń na zmodernizowanej linii obwodowej – wylicza Arnold Bresch, członek zarządu PLK.
Duże inwestycje realizowane były m.in. na linii 447 Warszawa Włochy–Grodzisk Mazowiecki, linii 216 Działdowo–Olsztyn, na stacjach w Gdańsku, Szczecinie i Rzeszowie. Kontynuowane były prace przy tunelu w Łodzi, co ma dać nowe możliwości rozszerzenia połączeń na tamtejszym węźle kolejowym. Z kolei trwające roboty na linii Kraków–Katowice pozwolą na początku 2021 r. skrócić czas podróży pomiędzy tymi miastami.
W 2018 r. PLK zawarły umowy z wykonawcami na ok. 9,6 mld zł. Łącznie podpisano ponad 240 kontraktów. Spółka zrealizowała prace za ok. 10 mld zł. Zmodernizowanych zostało blisko 1300 km torów, 400 przejazdów kolejowo-drogowych i ok. 200 peronów. Przebudowano i wybudowano 113 wiaduktów. Lepszy dostęp do kolei zapewniają zmodernizowane stacje, które dostosowane zostały do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Budowane są pochylnie, montowane windy i schody ruchome. Już na ponad 120 stacjach są informacje w alfabecie Braille'a.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta