Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Oznaczenie informacyjne nie może być znakiem towarowym

22 lutego 2019 | Biznes i finanse | Mateusz Adamski

FIRMY |Znak towarowy jako całość musi posiadać choćby w minimalnym stopniu charakter fantazyjny – uznały zgodnie Urząd Patentowy i sądy administracyjne.

 

W 2012 roku Urząd Patentowy odmówił pewnej spółce rejestracji znaku towarowego Vital Fresh. Po zastrzeżeniu miał być on wykorzystywany do oznaczania towarów w czterech klasach związanych z produktami spożywczymi, m.in. mięsa, ryb, chleba, świeżych warzyw oraz soków.

Surowsze kryteria

Urząd wyjaśnił, że słowo „vital", które pochodzi z języka angielskiego oznacza, między innymi, "witalny, pełen wigoru". W języku polskim funkcjonuje słowo „witalny" będące polskim odpowiednikiem angielskiego słowa „vital". Dlatego też człon „vital" posiada słabą zdolność odróżniającą. Drugi element słowny „fresh" oznacza z języka angielskiego „świeży".

Podkreślono, że słowa „vital" oraz „fresh" są bardzo często stosowane do oznaczania produktów żywnościowych. Wobec tego pojedyncze słowa są zrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy, którym zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą jest osoba uważna, rozsądna i należycie poinformowana. Zdaniem organu zgłoszone oznaczenie w całości będzie postrzegane przez przeciętnego odbiorcę jako „dodający wigoru, świeży"....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11288

Wydanie: 11288

Spis treści
Zamów abonament