Odkrywanie smaków życia
Ze 100 kg zebranego surowego ziarna po obróbce i wypaleniu mamy ok. 62 kg gotowej do spożycia kawy.
Na kawie w Polsce, jak mówi Wojciech Rzytki z warszawskiej palarni kawy CoffeeLab, na pewno można zarobić. – Nie jest to jednak łatwy biznes – zastrzega. – Polacy znają się na wszystkim: na medycynie, na sporcie, na kawie. Przyzwyczajają się do określonych smaków, nie zawsze chcą próbować nowych – nawet lepszych, ciekawszych. I to jest problem – ocenia.
Alternatywne metody
Z kolei Zbigniew Dolata, dyrektor ds. rozwoju sieci kawiarni Etno Cafe, mówi, że jeśli chodzi o samą produkcję kawy, to może to być bardzo dobry biznes.
– Trzeba nim tylko świadomie i kompleksowo zarządzać. Ważne, aby być zawsze krok przed konkurencją, konsekwentnie trzymać wysoką jakość produktu, być na bieżąco z trendami, edukować konsumenta, znać swoje mocne strony i kierować sprzedaż w te obszary rynku, które dają największe możliwości rozwoju – wyjaśnia. – Nasz rynek kawy cały czas jest na etapie intensywnego wzrostu – w sensie zarówno jakościowym, jak i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta