Grupa Mokate – rodzinny, międzynarodowy biznes
Dr Adam Mokrysz, prezes Grupy Mokate.
Mokrysz to nazwisko znane w biznesie od XIX wieku. Pańska rodzina zaczynała od niewielkiego sklepu kolonialnego. Pan objął stery dobrze prosperującego interesu i wprowadził go na międzynarodowe rynki. Czy łatwo się pracuje w rodzinnym przedsiębiorstwie?
Adam Mokrysz: Historia naszej firmy trwa nieprzerwanie od czterech pokoleń i jest zapisem procesu przekształcenia niewielkiego, lokalnego przedsiębiorstwa w globalną organizację. Każde pokolenie miało inny pomysł na biznes. Dziadek skupiał się na handlu, mama stworzyła markę Mokate (od słów Mokrysz-Kazimierz-Teresa) i nadała jej kierunek rozwoju – zaczęto wtedy produkować cappuccino instant, które podbiło serca Polaków. Firma stopniowo zdobywała kolejne segmenty rynku, produkując m.in. kawy instant i ziarniste, herbaty oraz półprodukty do przemysłu spożywczego. Ja w 2016 r. objąłem stery, chociaż nie od razu na kierowniczym stanowisku. Zaczynałem od pracy na szeregowych stanowiskach, stopniowo dochodząc coraz wyżej. Dzięki temu poznałem firmę i świetnie zdaję sobie sprawę z kierunku, w jakim chcę prowadzić Mokate.
Dlatego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta