Korzystanie ze znaku towarowego może być kosztem podatkowym
Polska spółka, która nabywa jako licencjobiorca prawo do używania znaku towarowego i logotypu międzynarodowej grupy, co przekłada się na uzyskanie przez nią przewagi konkurencyjnej i osiąganie wyższego zysku, ma prawo ująć poniesione z tego tytułu wydatki w kosztach uzyskania przychodu.
Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 25 stycznia 2019 r. (0114-KDIP-2.4010.524. 2018.3.AM).
Polska spółka z o.o. S (wnioskodawca) i spółka B z siedzibą w Szwecji zawarły umowę licencyjną na korzystanie z modelu biznesowego. Przedmiotem umowy było przeniesienie przez B jako licencjodawcę na spółkę S jako licencjobiorcę praw oraz przywilejów umożliwiających korzystanie z modelu biznesowego, w tym niewyłączne i nieprzenaszalne prawo do używania znaku towarowego i logotypu S na warunkach określonych w umowie. S wchodzi w skład międzynarodowej grupy S, której podstawową działalnością jest świadczenie usług ochrony.
Z chwilą rozpoczęcia działalności w strukturach grupy S spółki prowadzące działalność w Polsce otrzymały, na podstawie postanowień umowy, m.in. możliwość korzystania z modelu biznesowego i wchodzących w jego skład wartości intelektualnych takich jak znak towarowy i logotypy.
Korzystanie z modelu biznesowego dostarcza wartości pozwalających na skuteczne wykorzystanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta