Zaczynają wiercić pod Łodzią
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w 2022 roku Łódź będzie jednym z najlepiej skomunikowanych miast w Polsce pod względem transportu kolejowego.
Wszystko dzięki tunelowi, który połączy dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Właśnie ruszyły prace związane z budową tunelu średnicowego.
Najpierw szyb startowy
Na tereny po dawnych ogródkach działkowych między ulicą Odolańską a Stolarską w Łodzi wjechały pierwsze koparki. Zaczęły się prace przygotowawcze pod jedną z największych inwestycji kolejowych w Polsce w najbliższych latach – budowę tunelu, który umożliwi przejazd pociągów z dworca Łódź Fabryczna do stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec.
– Rozpoczęła się rozbiórka budynków w rejonie ogródków działkowych na ulicy Stolarskiej. Następnym krokiem będzie budowa komory startowej dla maszyny TBM (ang. Tunnel Boring Machine), która wiosną przyszłego roku zacznie drążyć tunel. Prace przy produkcji tarczy wiertniczej są już zaawansowane w 70 procentach. Pod koniec tego roku rozpocznie się jej montaż na placu budowy –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta