Jaka rekompensata dla urzędnika przeniesionego do innego miasta
Urzędnikowi służby cywilnej przenoszonemu do urzędu w innej miejscowości przysługuje szereg dodatkowych świadczeń. Trzeba mu pokryć koszty przeprowadzki, przyznać dodatkową gratyfikację w wysokości trzymiesięcznej pensji i udzielić czterodniowego urlopu.
Gdy przemawia za tym szczególny interes służby urzędnik może być przeniesiony do innego urzędu w innej miejscowości na okres nie dłuższy niż dwa lata. Takie przesunięcie może nastąpić najwyżej dwa razy w czasie trwania stosunku pracy urzędnika służby cywilnej. Decyzje w tym zakresie podejmuje szef służby cywilnej. Takie przeniesienie do urzędu w innej miejscowości na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (dalej usc) dotyczy tylko urzędnika. Zatrudnienie na podstawie mianowania powoduje, że wprawdzie ma on gwarancję zatrudnienia, ale wymaga się od niego wzmożonej dyspozycyjności.
Zmiana miejscowości wykonywania pracy może komplikować życie rodzinne i osobiste. Oznacza to często konieczność przeprowadzki. Dlatego usc przewiduje szereg dodatkowych świadczeń, które z tego tytułu przysługuje urzędnikowi. Warunkiem skorzystania z niektórych z nich jest złożenie przez urzędnika dyrektorowi generalnemu urzędu do którego jest przenoszony oświadczenie o liczbie członków rodziny, którzy przeprowadzają się wraz z nim. Na realizację tego obowiązku ma on siedem dni od dnia otrzymania decyzji o przeniesieniu. Gdy tego obowiązku zaniecha przyjmuje się, że do innej miejscowości przeprowadza się sam.
Zapewnienie mieszkania
Pierwszym uprawnieniem jest udostępnienie urzędnikowi mieszkania z dniem przeniesienia. Jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta