Udało się zaktywizować ponad milion Polaków
Zmienia się rola świadczeń pozapłacowych, dla rosnącej grupy pracodawców karty sportowe stają się długoterminową inwestycją w zdrowie pracowników.
Rośnie również świadomość zatrudnionych w polskich firmach – już 28 proc. z nich traktuje sport jako ważny element profilaktyki zdrowotnej. Najniższe w historii bezrobocie, wchodzące na rynek pracy nowe pokolenia pracowników oraz dobra koniunktura sprawiły, że pracodawcy ze zwiększonym zainteresowaniem przyglądają się wszelkim pozapłacowym formom motywowania pracowników. Tylko w 2018 roku wartość rynku świadczeń pozapłacowych wzrosła o blisko 8 proc., do ok. 12 mld zł. W tym czasie co trzecia firma podniosła budżet na dodatki motywacyjne, a średnia kwota przeznaczana na pracownika wyniosła 1995 zł, czyli 80 zł więcej niż w roku 2017.
Oferta benefitów pozapłacowych w naszym kraju, ograniczona kilka lat temu do paczek na święta i wczasów pod gruszą, stale się rozszerza. Zmienia się również samo podejście do roli świadczeń pozapłacowych jako czysto fizycznych lub usługowych nagród dodatkowych. Przykładem karty sportowe, takie jak MultiSport, które od wprowadzenia na rynek w 2004 roku zaktywizowały ponad milion Polaków. W oczach pracodawców stają się one wieloletnią inwestycją w zdrowie w pracownika.
– Jak wynika z raportu MultiSport Index 2019, w porównaniu z poprzednim rokiem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta