Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy w Polsce tramwaje mają pod górkę?

19 grudnia 2019 | Ekonomia i rynek
Uczestnicy debaty wskazywali, że wraz z budową linii tramwajowych zmienia się filozofia funkcjonowania obszarów miejskich
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita
Uczestnicy debaty wskazywali, że wraz z budową linii tramwajowych zmienia się filozofia funkcjonowania obszarów miejskich
Wojciech Bartelski prezes Tramwajów Warszawskich
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita
Wojciech Bartelski prezes Tramwajów Warszawskich
Adrian Furgalski wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita
Adrian Furgalski wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR
Jan Styliński prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita
Jan Styliński prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa
Arkadiusz Arciszewski Wiceprezes, Dyrektor Techniczny Trakcji PRKiI
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita
Arkadiusz Arciszewski Wiceprezes, Dyrektor Techniczny Trakcji PRKiI
Wojciech Trojanowski członek zarządu firmy  STRABAG
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita
Wojciech Trojanowski członek zarządu firmy STRABAG

Eksperci zastanawiali się, jakie są u nas perspektywy dla rozwoju komunikacji tramwajowej, jakie jest jej znaczenie
i jak na inwestycje w tym obszarze wpływa sytuacja branży budowlanej. Materiał powstał
we współpracy
z Tramwajami Warszawskimi.

 

O tym, jak przedstawiają się obecne inwestycje tramwajowe w kraju i jakie są perspektywy budowy nowych linii, a także o potencjalnych zagrożeniach dla tych planów w obliczu niekorzystnych trendów w branży budowlanej rozmawiali eksperci podczas debaty „Renesans tramwaju w Polsce. Czy kłopoty branży budowlanej zagrożą zaplanowanym inwestycjom?", która odbyła się w redakcji „Rzeczpospolitej".

Wielki powrót

Jak wynika z najnowszego raportu poświęconego komunikacji, tramwaj to jeden z najbardziej efektywnych i przyjaznych środków transportu, na jaki może sobie pozwolić miasto. Koszt budowy 1 km linii tramwajowej jest kilkanaście razy mniejszy niż budowy metra, a wykorzystanie przestrzeni jest zdecydowanie korzystniejsze niż w przypadku transportu kołowego. Raport przygotowany przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wskazuje też, że tramwaj to także dłuższe życie taboru oraz niższe koszty zatrudnienia – z uwzględnieniem możliwości przewozowych – niż w przypadku autobusów.

Wojciech Bartelski, prezes spółki Tramwaje Warszawskie, przypomniał, że szczególnie w latach 60. i 70. liczba systemów tramwajowych na świecie spadała. Jeszcze w latach 80. były w mniej niż 300 miastach. Obecnie tramwaje na całym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11538

Wydanie: 11538

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Monitor Biznesu + Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament