Więcej rozrywki i wolnych niedziel
Otoczenie makroekonomiczne i silna konsumpcja sprzyjają handlowi – ale nie w każdym formacie.
W 2019 r. zasoby powierzchni handlowej w Polsce wzrosły o 335 tys. mkw. netto, do 14,6 mln mkw., w ramach wszystkich formatów wielkopowierzchniowych – wynika z wstępnych szacunków firmy JLL. W 2020 r. deweloperzy mają oddać niecałe 200 tys. mkw. w ramach centrów handlowych, licząc z rozbudowami obiektów.
Parki i mixed-use
– Rynek dużych galerii handlowych jest już bardzo dojrzały. Za to w szybkim tempie przybywa i będzie przybywać obiektów w formacie convenience, parków handlowych na osiedlach czy obrzeżach miast – mówi Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych, JLL.
– Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również inwestycje mixed-use, pozwalające inwestorom dywersyfikować ryzyko. Takie inwestycje nie zawsze muszą dotyczyć projektów rewitalizacyjnych, czego przykładem jest warszawski kompleks The HUB. Z naszych danych wynika, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat podaż powierzchni w tego typu obiektach wzrosła prawie sześciokrotnie, a w ciągu najbliższych pięciu lat może się ona podwoić – dodaje.
Ekspertka spodziewa się, że silnym trendem będzie poprawianie jakości, jeśli chodzi zarówno o przebudowy czy repozycjonowanie galerii, jak i o modernizacje sklepów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta