Usługa skrojona pod umowę
Wysokie marże, stabilność obrotów i dobre perspektywy sprawiają, że logistyka kontraktowa szybko się rozwija i ma znakomite perspektywy. robert przybylski
Logistyka kontraktowa jest specjalizowaną usługą, skrojoną pod konkretną umowę. W przychodach Grupy Raben stanowi ona 13 proc., a u mniejszej od niej firmy Rohlig Suus 10–11 proc. Choć oferta jest specjalistyczna, wyższymi niż w większości segmentów marżami przyciąga nowych graczy.
O ile ćwierć wieku temu firmy świadczące tego typu usługi można było policzyć na palcach jednej ręki, o tyle obecnie wybór jest szeroki. Oprócz gigantów polskiego rynku, jak Raben i Schenker, czy kolejnych w rankingu firm, jak Pekaes lub No Limit, tym segmentem zainteresowani są zupełnie nowi gracze.
Przykładem może być kielecka Vive Logistics (25 tys. mkw. magazynów) lub koncentrująca się do tej pory na przewozach samochodowych Omega Pilzno, która już może pochwalić się 150 tys. mkw. magazynów, w tym 25 tys. w budowie.
Rozwiązania na lata
Wysokie są bariery wejścia do grupy firm świadczących tego typu usługi, wynikające z wyśrubowanych oczekiwań klientów. – Jeżeli mówimy o logistyce kontraktowej, to musimy zwrócić szczególną uwagę na pewne elementy, które wyróżniają ją spośród takich pojęć jak np. logistyka magazynowa, transport czy też fulfillment – zaznacza dr Waldemar Osmólski, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Logistyki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta