Odzież sportowa eksportowym hitem
Polska jest już wśród kilkunastu największych eksporterów odzieży na świecie, a zagraniczna sprzedaż wciąż rośnie. Zwłaszcza ubrań sportowych i puchowych oraz dziecięcych.
W szerokim ujęciu polski eksport odzieży i tekstyliów przekracza już 20 mld zł i rośnie o 5–7 proc. rocznie. To ponad 1 proc. światowego eksportu tekstyliów, a największą kategorią jest odzież damska. Chociaż tempo wzrostu jest jednocyfrowe, są kategorie, gdzie jest znacznie lepiej.
Z raportu firmy ITRO wynika, że choćby sprzedaż odzieży dla narciarzy czy strojów kąpielowych rośnie rocznie nawet ponad 40 proc., bielizna czy odzież dla dzieci zwiększyły zagraniczną sprzedaż o niemal 30 proc.
Z danych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu wynika, że wartość kategorii specjalistyczna odzież sportowa oraz bielizna termoaktywna sięga już ok. 2 mld zł. Jej popularność poza polską widać choćby po sukcesie marki 4F, obecnej w 42 krajach w Europie i Azji. – Wchodzimy nawet na tak trudne i regulowane rynki jak odzież robocza czy uniformy, gdzie sprzedaż odbywa się w zasadzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta