Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

PKN Orlen wzmacnia za granicą swoją markę

27 lutego 2020 | Ekonomia i rynek
Orlen finalizuje obecnie cobranding swoich stacji w Niemczech, Czechach i na Słowacji. W ramach tych działań logo Grupy Orlen pojawiło się już na wszystkich 586 stacjach star w Niemczech
źródło: materiały prasowe
Orlen finalizuje obecnie cobranding swoich stacji w Niemczech, Czechach i na Słowacji. W ramach tych działań logo Grupy Orlen pojawiło się już na wszystkich 586 stacjach star w Niemczech
Koncern został tytularnym sponsorem zespołu Formuly 1 Alfa Romeo Racing Orlen. Dzięki temu logotypy polskiej firmy widoczne są m.in. na bolidzie i strojach ekipy
źródło: materiały prasowe
Koncern został tytularnym sponsorem zespołu Formuly 1 Alfa Romeo Racing Orlen. Dzięki temu logotypy polskiej firmy widoczne są m.in. na bolidzie i strojach ekipy
Kierowcy Alfa Romeo Racing Orlen (od lewej): Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi i Robert Kubica, kierowca testowy zespołu
źródło: materiały prasowe
Kierowcy Alfa Romeo Racing Orlen (od lewej): Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi i Robert Kubica, kierowca testowy zespołu
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Zaangażowanie PKN Orlen w sponsoring sportowy, również w Formułę 1, i współpraca z Robertem Kubicą ma przede wszystkim wymiar biznesowy, podkreślali przedstawiciele koncernu podczas poniedziałkowej prezentacji w Warszawie teamu Formuły 1 – Alfa Romeo Racing Orlen. Promocja Orlenu 
i Polski

 

Na początku roku PKN Orlen ogłosił, że został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing Orlen w najbardziej prestiżowej na świecie klasie wyścigowej, Formule 1. Dzięki temu logotypy Orlenu widoczne są m.in. na bolidzie (ekspozycja w aż dziesięciu miejscach), kombinezonach i kaskach zawodników, strojach ekipy, w garażu i środkach transportu zespołu. Nazwa koncernu będzie również używana w oficjalnej komunikacji zespołu. Dodatkowo kierowcy Alfa Romeo Racing Orlen – Kimi Räikkönen, mistrz świata F1 z 2007 roku, Antonio Giovinazzi oraz Robert Kubica, kierowca testowy zespołu – będą brali udział w wybranych wydarzeniach organizowanych przez koncern.

Już w ubiegłym roku firmie udało się znacząco zwiększyć rozpoznawalność marki Orlen na świecie. Jest to ważne, biorąc pod uwagę fakt, że 60 proc. przychodów koncernu pochodzi z zagranicy, a produkty spółki są obecne w ponad 100 krajach. Współpraca z zespołem Alfa Romeo Racing Orlen ma również duże znaczenie w kontekście dalszego rozwoju sieci detalicznej za granicą i planów dotyczących cobrandingu i docelowo rebrandingu stacji spółki w Niemczech, Czechach i na Słowacji.

Z analiz efektywności wynika, że tylko w 2019 r. globalny ekwiwalent ekspozycji marki Orlen przekroczył wartość 170 mln złotych. W samych Niemczech było to ponad 38 mln złotych. Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11594

Wydanie: 11594

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Monitor Biznesu + Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament