PKN Orlen wzmacnia za granicą swoją markę
Zaangażowanie PKN Orlen w sponsoring sportowy, również w Formułę 1, i współpraca z Robertem Kubicą ma przede wszystkim wymiar biznesowy, podkreślali przedstawiciele koncernu podczas poniedziałkowej prezentacji w Warszawie teamu Formuły 1 – Alfa Romeo Racing Orlen. Promocja Orlenu i Polski
Na początku roku PKN Orlen ogłosił, że został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing Orlen w najbardziej prestiżowej na świecie klasie wyścigowej, Formule 1. Dzięki temu logotypy Orlenu widoczne są m.in. na bolidzie (ekspozycja w aż dziesięciu miejscach), kombinezonach i kaskach zawodników, strojach ekipy, w garażu i środkach transportu zespołu. Nazwa koncernu będzie również używana w oficjalnej komunikacji zespołu. Dodatkowo kierowcy Alfa Romeo Racing Orlen – Kimi Räikkönen, mistrz świata F1 z 2007 roku, Antonio Giovinazzi oraz Robert Kubica, kierowca testowy zespołu – będą brali udział w wybranych wydarzeniach organizowanych przez koncern.
Już w ubiegłym roku firmie udało się znacząco zwiększyć rozpoznawalność marki Orlen na świecie. Jest to ważne, biorąc pod uwagę fakt, że 60 proc. przychodów koncernu pochodzi z zagranicy, a produkty spółki są obecne w ponad 100 krajach. Współpraca z zespołem Alfa Romeo Racing Orlen ma również duże znaczenie w kontekście dalszego rozwoju sieci detalicznej za granicą i planów dotyczących cobrandingu i docelowo rebrandingu stacji spółki w Niemczech, Czechach i na Słowacji.
Z analiz efektywności wynika, że tylko w 2019 r. globalny ekwiwalent ekspozycji marki Orlen przekroczył wartość 170 mln złotych. W samych Niemczech było to ponad 38 mln złotych. Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta