Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Chińczycy wracają na drogi

27 lutego 2020 | Pierwsza strona | Adam Woźniak

Tylko od połowy 2019 roku chińskie firmy wystartowały 
w dziesięciu z 23 przetargów 
na budowę szybkich dróg.

 

Z trzech przetargów Chińczycy już odpadli, ale w pozostałych siedmiu wciąż mają szansę na zdobycie kontraktu. I chcą być najtańsi: za wybudowanie dziesięciokilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 pod Rzeszowem zaproponowali niespełna 1,2 mld zł, o ponad pół miliarda mniej, niż mogłaby zapłacić Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), i blisko 2 mld zł mniej od najdroższej oferty firmy Porr.

Branża budowlana obawia się powtórki z ub. roku, gdy z budów schodziły firmy włoskie, tłumacząc się spadkiem opłacalności umów. GDDKiA uspokaja, że bardzo dokładnie weryfikuje oferty. Na razie w chińskich rękach jest jedna budowa: 16-kilometrowy odcinek S14 – obwodnicy Łodzi.

Tymczasem Chińczycy szturmują także przetargi kolejowe. I są blisko wygranej kontraktu na Rail Baltica wartego 4,1 mld zł.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 11594

Wydanie: 11594

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Monitor Biznesu + Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament