RODO ciąży mikrofirmom
Informacja na ścianie sklepu wystarczy do uznania, że klient wie, co się dzieje z jego danymi.
Rzecznik małych i średnich przedsiębiorców proponuje, aby obowiązek informowania klientów o gromadzeniu danych osobowych i co dalej się z nimi dzieje, dotyczył najmniejszych firm na zmienionych, znacznie prostszych zasadach.
Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców, skierował do Marka Zagórskiego, ministra cyfryzacji, wniosek legislacyjny. W myśl proponowanych zmian w prawie przedsiębiorców miałby się pojawić nowy przepis, zwalniający mikro-, małe, a nawet średnie firmy (zatrudniające do 250 osób), z obowiązków zapisanych w art. 13 i 14 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
Obowiązek informacyjny
Nie musieliby więc informować swoich klientów, że gromadzą ich dane osobowe i co się z nimi później dzieje.
Po zmianach proponowanych przez RMŚP wystarczyłoby, że w widocznym miejscu w lokalu, w którym taki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta