Wspieramy partnerów biznesowych
Nasze restauracje w większości prowadzą małe i średnie firmy – mówi Adam Pieńkowski, prezes McDonald's Polska.
Pandemia szczególnie mocno uderzyła w usługi i gastronomię. Wielu przedsiębiorców znalazło się w dramatycznym położeniu. Jak wygląda sytuacja w globalnej sieci takiej jak McDonald's?
Okres pandemii jest dla nas bardzo dotkliwy. Mimo że większość naszych restauracji w Polsce przez cały ten czas działa, widzimy wiele wyzwań. Ostatnie tygodnie to ciężki czas m.in. z racji ograniczeń możliwości wykorzystania wszystkich kanałów działalności, a przez to utraconej sprzedaży.
W Polsce mamy 72 franczyzobiorców, którzy prowadzą prawie 90 proc. restauracji McDonald's. Więc choć jesteśmy marką globalną, i tak się na nas patrzy, to zawsze podkreślam, że w większości nasz biznes prowadzony jest przez małe i średnie polskie firmy. Właśnie z tej perspektywy prowadzimy działalność.
I jaka jest ta perspektywa?
Choć jest sprzedaż, to jest ona niska, a ponosimy olbrzymie koszty pracownicze. Trzeba pamiętać, że nasi franczyzobiorcy są lokalnymi przedsiębiorcami, muszą spełniać standardy prowadzenia biznesu i działać odpowiedzialnie. Z jednej strony jest prawo, a z drugiej wewnętrzny standard McDonald's. Co oznacza, że np. żaden pracodawca nie może przejść na zatrudnienie pracowników na umowę-zlecenie. W tak trudnym okresie to obniżyłoby koszty, natomiast w McDonald's zatrudniamy tylko na podstawie umowy o pracę.
Sytuacja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta